Skip to content

Informacione mbi Privacy Policy

Menu
Menu

Të drejtat e individit sipas GDPR: e drejta për informim

Posted on September 17, 2025September 17, 2025 by Toni

GDPR (Rregullorja e Përgjithshme për Mbrojtjen e të Dhënave) është një nga ligjet më të rëndësishme të Bashkimit Evropian që synon të mbrojë privatësinë dhe të dhënat personale të qytetarëve. Një nga të drejtat më themelore që kjo rregullore garanton është e drejta për informim. Ky parim siguron që çdo individ të ketë qasje në informacion të qartë, të saktë dhe të kuptueshëm rreth mënyrës se si të dhënat e tij përpunohen. Për bizneset shqiptare dhe konsumatorët, ku ligjet e privatësisë janë ende të reja dhe shpeshherë të paqarta, kuptimi i kësaj të drejte është thelbësor.

Çfarë do të thotë e drejta për informim?

E drejta për informim nënkupton që çdo person ka të drejtë të dijë se si dhe pse të dhënat e tij personale po mblidhen, përpunohen dhe ruhen. GDPR kërkon që informacioni të jepet në një mënyrë transparente dhe të kuptueshme, pa përdorur gjuhë teknike ose të ndërlikuar që mund ta ngatërrojë qytetarin e thjeshtë. Kjo do të thotë se kompanitë duhet të shpjegojnë qartë se çfarë të dhënash mbledhin, kush i përdor dhe për çfarë arsye.

Pse është e rëndësishme kjo e drejtë?

Privatësia është një element thelbësor i lirisë individuale. Kur një individ informohet siç duhet, ai ka mundësinë të marrë vendime të vetëdijshme për mënyrën se si të dhënat e tij përdoren. Për shembull, një konsumator që regjistrohet në një faqe interneti për të blerë produkte duhet të dijë nëse adresa e tij e email-it do të përdoret vetëm për faturimin ose edhe për marketing. Ky informacion ndihmon individin të ketë besim tek bizneset dhe i mbron nga përdorimet e paautorizuara të të dhënave.

Informacioni që duhet të ofrohet sipas GDPR

Sipas nenit 13 dhe 14 të GDPR, bizneset dhe institucionet që mbledhin të dhëna personale duhet të ofrojnë disa detaje të detyrueshme, të tilla si:

  • Identiteti dhe kontaktet e kontrolluesit të të dhënave
  • Qëllimi për të cilin mblidhen të dhënat
  • Baza ligjore e përpunimit (p.sh.: pëlqimi, detyrimi ligjor, interesat legjitime)
  • Periudha e ruajtjes së të dhënave
  • Të drejtat që individi ka sipas GDPR (p.sh.: korrigjimi, fshirja, kufizimi i përpunimit)
  • Nëse të dhënat do të ndahen me palë të treta
  • Të drejtat për të bërë ankesë pranë autoriteteve përkatëse

Ky informacion duhet të jepet në momentin e mbledhjes së të dhënave, ose brenda një periudhe të arsyeshme nëse të dhënat merren nga një burim i tretë.

Shembuj praktikë për bizneset shqiptare

Një kompani shqiptare që shet produkte online dhe kërkon emrin, email-in dhe adresën e klientit duhet të përgatisë një politikë privatësie të qartë. Kjo politikë duhet të shpjegojë qartë se email-i përdoret për konfirmimin e porosisë dhe mund të përdoret gjithashtu për dërgimin e ofertave të reja. Nëse kompania planifikon t’ia kalojë këto të dhëna një partneri për marketing, kjo duhet të përmendet qartë dhe konsumatori të ketë të drejtën të refuzojë.

Një tjetër shembull është një aplikacion i telefonisë mobile që mbledh të dhëna mbi vendndodhjen. Përdoruesi duhet të informohet pse mblidhet ky informacion, sa kohë do të ruhet dhe nëse do të përdoret për analiza të brendshme ose për reklama të personalizuara.

Si mund të sigurohen bizneset që respektojnë këtë të drejtë?

Bizneset shqiptare mund të ndjekin disa hapa të thjeshtë për të qenë në përputhje me GDPR dhe për të fituar besimin e konsumatorëve:

  1. Transparencë në komunikim – përdorimi i një gjuhe të thjeshtë dhe të kuptueshme.
  2. Dokumente të qarta – përgatitja e politikave të privatësisë dhe termave të përdorimit.
  3. Ndërgjegjësim i stafit – trajnimi i punonjësve për mënyrën se si të trajtojnë të dhënat personale.
  4. Kontroll i brendshëm – sigurimi që sistemet e IT dhe proceset e biznesit janë në përputhje me ligjin.
  5. Opsione për individët – ofrimi i zgjedhjeve të qarta për përdoruesit, si p.sh. pranimi ose refuzimi i marketingut.

Sfida në zbatimin e së drejtës për informim

Për shumë kompani shqiptare, sidomos ato të vogla, sfida më e madhe është mungesa e njohurive juridike dhe burimeve teknike për të hartuar politika të përputhshme me GDPR. Shpesh, politikat e privatësisë kopjohen nga modele standarde pa u përshtatur me nevojat reale të biznesit. Kjo jo vetëm që shkel ligjin, por dëmton edhe besimin e konsumatorëve.

Një tjetër sfidë është përshtatja e komunikimit. Termat ligjorë janë shpesh të ndërlikuar, ndërsa individët presin një shpjegim të thjeshtë e të qartë. Prandaj, kompanitë duhet të investojnë në krijimin e përmbajtjes së kuptueshme që i flet drejtpërdrejt përdoruesit.

Roli i konsumatorëve

Edhe pse bizneset kanë detyrimin ligjor për të informuar, konsumatorët duhet të jenë aktivë dhe të lexojnë politikat e privatësisë përpara se të japin të dhënat e tyre. Një qytetar i informuar është më i mbrojtur ndaj abuzimeve. Për shembull, nëse një faqe interneti nuk ofron informacion të qartë mbi përdorimin e të dhënave, konsumatori mund të zgjedhë të mos japë të dhënat ose të kërkojë shpjegime të mëtejshme.

Një hap drejt kulturës së privatësisë në Shqipëri

Në një treg që po digjitalizohet me shpejtësi, respektimi i së drejtës për informim nuk është vetëm një detyrim ligjor, por edhe një mjet për të ndërtuar besim afatgjatë me klientët. Kompanitë që tregohen transparente fitojnë një avantazh konkurrues, pasi konsumatorët janë gjithnjë e më të ndjeshëm ndaj mënyrës se si trajtohen të dhënat e tyre.

Mund të themi se e drejta për informim është ura që lidh qytetarët me bizneset në një marrëdhënie të bazuar te besimi dhe respekti. Sa më shumë që kjo e drejtë të zbatohet, aq më e shëndetshme do të bëhet kultura e privatësisë në Shqipëri.

Recent Posts

  • E drejta për të harruar
  • E drejta për qasje në të dhëna: si funksionon?
  • Të drejtat e individit sipas GDPR: e drejta për informim
  • Çfarë është “consent” (pëlqimi) sipas GDPR?
  • Dallimi mes privatësisë dhe mbrojtjes së të dhënave

Recent Comments

No comments to show.

Archives

  • September 2025

Categories

  • Kuptimi i GDPR dhe ligjeve të privatësisë
© 2025 Informacione mbi Privacy Policy | Powered by Superbs Personal Blog theme